Isnin, 11 November 2013

Happy Birthday

Happy Birthday....!!!

Hari ini hari ulang tahun kelahiran penulis yang ke - 23. Nampaknya penulis bakal melalui fasa baru tidak lama lagi.. Semakin meningkat umur, sudah tentu penulis tidak boleh lari dari soal jodoh.. Lebih - lebih lagi pengajian penulis tinggal setahun lebih saja lagi..

Penulis berdoa agar kehidupan penulis diumur baru ini bakal lebih bermakna.. Menjadi seorang yang lebih sabar, lebih pemaaf, lebih berfikiran matang, lebih amal ibadat, dan lebih bertanggungjawab..

Tahun ini, penulis berasa sangat terharu.. Kerana satu classmate kos Pengurusan Penyiaran menyanyikan lagu Happy Birthday.. Yup.. sangat terharu sampai nak melimpahkan air mata.. Mungkin sebab selama ini penulis sudah terbiasa jarang menyambut hari lahir.. Hanya sekadar sendiri mengingati hari lahir sendiri.. Seperti tahun lepas, satu family penulis langsung tidak mengingati hari lahir penulis.. dan penulis sengaja beli kek dan tulis "Happy Birhtday To Me".. Mungkin keadaan kehidupan penulis yang sudah terbiasa tak ada siapa ambil kisah sangat pun dengan tarikh hari lahir penulis, walaupun ia satu tarikh yang sangat cantik.. 11.11.1990. Menjadikan penulis sudah terbiasa walaupun tak ada siapa yang mengingati birthday penulis..

Sebab itu jugalah, apabila satu kelas menyanyikan lagu happy birthday untuk penulis, sangat membuatkan penulis rasa terharu.. Ini merupakan kali pertama selama 23tahun penulis hidup di dunia ini, satu kelas menyanyikan lagu untuk penulis..

Sebelum-sebelum ini, ada saja yang sambut birthday penulis.. macam kawan-kawan  rapat diploma: kawan Aqsa dan kawan kelab KKU. tapi, hati penulis lebih tersentuh dengan nyanyian ini.. mungkin kerana penulis memikirkan tiada sesiapa pun yang mengingatinya.. kalau di facebook, mungkin kerana ada notification birthday.. kalau tak, memang tiada yang mengingatinya..

"Notfatun Nikmah Mohamed.. kuatkan semangatmu.. jadilah insan berguna dunia akhirat.. jadilah anak yang solehah kepada kedua ibu bapamu.. jadilah pelajar dan anak murid yang patuh pada gurumu.. jadilah isteri yang mithali kepada suamimu.. jadilah ibu yang menghargai anak-anakmu.. jadilah hamba Allah yang taat dan patuh pada perintah, suruhan dan larangan Tuhanmu.."

Semoga Allah mengampuni dosaku selama 23 tahun dimuka bumi ini.. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..

Tiada ulasan: