Isnin, 22 Disember 2014

Kasih Anak...

Sabtu (20 Disember 2014)

Selepas selesai program BikeRide Cuti-cuti 1 Malaysia, penulis terus bergegas ke stesen minyak di Presint 16 untuk ke tandas dan mengisi minyak motor kerana penulis ingin bergegas pulang ke kampung halaman berjumpa abah dan mak tercinta. Almaklumlah sudah begitu lama penulis tidak pulang ke kampung kerana kesibukan kerja dan program-program yang dikendalikan oleh syarikat tempat penulis bekerja.

Perjalanan dari Putrajaya menuju ke Tanjong Karang memakan masa yang agak lama sehingga penulis terpaksa berhenti di Kuala Selangor untuk mengisi minyak sekali lagi. Namun, awan yang mendung mula menurunkan benih-benih hujannya. Hujan turun dengan lebatnya tetap tidak mematahkan semangat penulis untuk meneruskan perjalanan pulang ke kampung.

Akhirnya penulis selamat sampai di rumah pada pukul 2.10petang. Setiba sahaja di rumah, penulis mencari kelibat mak dan abah. Luka dikaki kanan abah akibat kayap telah pun kering, tapi kesan gatalnya masih terasa merayap di dalam kaki. Kesian abah.

Mak kata, abah rindu nak tengok cucu (Anak akak kat Puchong). Jadi penulis pun kata, jomlah pergi Puchong. Tapi mak kata, "kan ko baru sampai. takkan nak balik sana pula".

Alah..apa ada hal.. Penulis balik pun nak jumpa mak abah. Kalau abah dapat jumpa cucu itu yang membahagiakan, apa lagi yang penulis nak lihat selain kegembiraan dan kebahagian kedua orang tua penulis.

Jadi...... 4.50pm penulis gerak pulang ke Puchong semula seusai membeli syampu, spray rambut dan losyen rambut jenama Tracia di Pasar Raya Billion di pekan Tanjong Karang.



p/s: tak sangka terus jatuh cinta selepas pertama kali guna. :)


Tiada ulasan: